• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Yozgat Valiliği
Yozgat İl Özel İdaresi
Yozgat İl Özel İdaresi
Yozgat İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi İl Encümeni Köydes Kurumsal Kimlik Kamu Hizmet Standartları Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    Haberler Çalışmalarımız Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları Tutanak Özetleri Komisyon Raporları Faaliyet Raporları İhaleler Performans Programı Bütçe Yemek Menü
  • İLETİŞİM
°C
25
Şubat2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yrd.
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Kültür ve Sosyal İşleri Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Plan Proje ve Yatırım İnşaat Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
      • Akdağmadeni
      • Aydıncık
      • Boğazlıyan
      • Çandır
      • Çayıralan
      • Çekerek
      • Kadışehri
      • Saraykent
      • Sarıkaya
      • Sorgun
      • Şefaatli
      • Yenifakılı
      • Yerköy
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
        • Merkez
        • Akdağmadeni
        • Boğazlıyan
        • Çandır
        • Çayıralan
        • Çekerek
        • Kadışehri
        • Saraykent
        • Sarıkaya
        • Sorgun
        • Şefaatli
        • Yenifakılı
        • Yerköy
    • İl Encümeni
      • İl Encümeni Başkanı
        • Seçilen Üye
        • Atanan Üye
      • İl Encümeni Görevleri
    • Köydes
    • Kurumsal Kimlik
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    • Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Çalışmalarımız
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • Tutanak Özetleri
    • Komisyon Raporları
    • Faaliyet Raporları
    • İhaleler
    • Performans Programı
    • Bütçe
    • Yemek Menü
  • İLETİŞİM
 

Çorum Gümüşhane ve Osmaniye'yle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri 58 İlde Aktif

30.01.2021
Vatandaşlarımızın numara ezberleme zorunluluğunu ortadan kaldıran ve acil durumlarda sadece tek bir numaradan 112‘den yardım isteyebilecekleri Yeni Nesil 112  Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı artmaya devam ediyor. Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’de hizmete başlayan merkezlerle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, 2021 Haziran ayı sonunda 81 ilde yaygınlaşacak.

 

Şubat Ayı Sonunda 70 İlde Faaliyet Gösterecek


Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesine sağlamak için hayata geçirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ülke genelinde yaygınlaştırma çalışmaları devam ediyor.  Bu doğrultuda geçen hafta Çankırı ve  Kilis’te hizmete başlayan 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ardından bu hafta da Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’deki merkezler hizmete başladı. Böylece 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, bu sayı 2021 Şubat ayı sonunda 70’e ulaşacak, haziran ayı sonu itibarıyla ise 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri hizmet vermeye başlayacak. 
 
 

4 Dilde Hizmet Veriliyor 

 
Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi'nde İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça bilen uzman çağrı alıcılar vasıtasıyla 4 dilde hizmet veriliyor. Ayrıca yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde engelli bireylere yönelik “engelsiz ulaşım” sağlanabiliyor. Yine E-çağrı entegrasyonu ile araç içi acil çağrı yapma özelliğine sahip araçlardan kaza anında yapılan otomatik çağrılar da 112 Acil Çağrı Merkezleri tarafından karşılanabiliyor. 
 

Yazılımda Yerli ve Milli Kaynaklar Kullanıldı


Bakanlığımızın koordinesinde acil çağrı numaralarının tek bir numarada birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde yerli ve milli kaynaklar ile geliştirilen yazılım kullanılıyor.
 

2020 Yılında 88 Milyon 341 Bin Çağrı Geldi


Vatandaşımızın acil yardım çağrı merkezlerinin en büyük sorunu ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. 2020 yılında 112 Acil Çağrı Merkezilerine 88 Milyon 341 Bin 131 çağrı geldi. Bu çağrıların %66,27’sini ise asılsız çağrılar oluşturdu.
 
112 Acil Çağrı Merkezleri'ne asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden 160 kişiye 63 bin 200 lira idari para cezası uygulandı.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • T.C İçişleri Bakanlığı e-randevu Talep Başvuru
Aşağı Nohutlu Mahallesi Güneş Sokak No:1
0 354 212 10 48 - 212 10 37 - 217 82 04 - 217 82 03 - 212 86 53